66 fans | Vote

#309 : Le Grand Combat

Adama met en place une compétition de boxe à bord du Galactica pour aider l'équipage à décompresser. La compétition s'achemine vers un combat brutal entre Lee et Kara. Des flashbacks sur New Caprica nous révèlent les origines de cette tension.

Popularité


5 - 1 vote

Vidéos

Teaser

Teaser

  

KARA et LEE dans le 309

KARA et LEE dans le 309

  

Photos promo

Lee face à Karl

Lee face à Karl

Adama écoute le discours de Baltar

Adama écoute le discours de Baltar

Cally semble apprécier la vie sur New Caprica

Cally semble apprécier la vie sur New Caprica

Adama et Roslin profitent de New Caprica

Adama et Roslin profitent de New Caprica

Dee et Lee découvrent New Caprica ensemble

Dee et Lee découvrent New Caprica ensemble

Kara et Lee s'affrontent

Kara et Lee s'affrontent

Kara et Lee prêts à en découdre

Kara et Lee prêts à en découdre

Kara et Lee regardent un match de boxe

Kara et Lee regardent un match de boxe

Dee découvre New Caprica dans un flashback

Dee découvre New Caprica dans un flashback

Roslin et Adama profitent de la planète pour se détendre

Roslin et Adama profitent de la planète pour se détendre

Plus de détails

Réalisateur : Robert Young

Scénariste: Michael Taylor

Bon difficile de contenir mes analyses sur cet épisode. J'expose juste et j'irais commenter là où il faut mais bon...

Allez c'est parti pour l'pisode 309 en version courte ( oui parce qu'il existe une version longue). 

Préviously on Battlestar Galactica : Retour en arrière sur les relations de nos héros. SAUL/ADAMA juste avant l'installation de TIHGT sur New Caprica, LEE/KARA au moment fort de leur relation, KARA/SAMMY...

Ca promet du relationnel cet épisode et bien calée dans mon fauteuil je me dis que peut être on va enfin tout comprendre!!! 

SUR LE BSG

Ca cogne dure. Des cris des paris, des poings qui frappent, on est en plein combat ( d'où le titre de l'épisode me disent mes deux neurones de blonde connectés).

La caméra se balade et zoom sur le ring d'assez près pour que je vois le poing de HELO s'abattre sur la pommette de LEE ( et vas y mollo quand même Agathon!) qui en profite pour avoir une vision étrange de lui se réveillant quelque part dans les bois sous fond de petite musique qui redisparait pour laisser de nouveau place aux hurlements des supporters en délire pendant que l'image elle nous remontre un Appolo bien décider à rendre coup pour coup ( Tiens il a perdu ses bajoues!) et alors qu'il tourne pour parer et frapper c'est KARA qui se superpose sur l'écran en train de danser ce qui perturbe légèrement Adama junior qui secoue la tête et enchaîne violemment HELO avant de repartir dans sa tête et de se voir en train de gravir les marches montant au vaisseau et embrasser sauvagement LEE. Perdu dans ses pensées il n'arrive plus à contrer et se retrouve quasi dans les cordes. 

Mais qu'est ce que donc il se passe? 

Dans le carré des officiers.

KARA elle en profite pour se "détendre" en compagnie de SAMMY avant de fuir à son tour pour participer au combat. La scène est tendue. Il veut qu'elle revienne vivre avec lui. Elle a juste besoin de temps et de charnel. Il finit par en conclure qu'elle ne sera jamais prête et que peut être il n'est pas ce à quoi elle aspire... 

 

De retour dans la salle du ring.

AGATHON et LEE bataille toujours. KARA observe du haut de la passerelle un sourire aux lèvres avant qu'un flash d'elle se réveillant sur un torse ( qui ressemble étrangement à celui de la vision de LEE quelques instants plus tot) ne vienne la perturber. 

SHARON s'occupe de son homme pendant que nos deux ex meilleurs amis échangent des regards assez indéchiffrables. KARA fanfaronne pendant que DEE et l'amiral arrive dans la salle. Sur le ring LEE s'acharne et lutte à la fois contre son partenaire et les images qui affluent. Alors que la plongée dans ses souvenirs nous le montrent presque titubant et plus que malheureux en train de passer devant KARA et SAMMY, il prend un coup qui le met à terre juste devant STARBUCK. Leurs yeux se croisent, s'accrochent et c'est uniquement sur son "Come on" à elle qu'il se relève ( oh mais dites donc il ne persisterait pas un semblant de complicité perdu?). Mais COTTLE intervient, examine LEE et arrête le combat. 

Alors que celui bout, KARA en rajoute une couche et le nargue en lui disant de pas laisser tomber maintenant que la soirée ne fait que commencer. Les yeux se fusillent, son sourire à elle est provocateur, lui tente de garder son calme pendant qu'il récupère sa plaque de la boite pour se déclarer Hors Jeu. Mais KARA ne connaît pas les limites et sans ciller dépose son matricule au milieu des autres comme un défi. LEE renonce à partir, remet son nom dans la compétition avant de lui tourner le dos. Juste avant on a le droit à un face à face à deux doigts des moustaches sans qu'on sache si, ils vont se frapper ou s'embrasser... Et vue la tête de DEE je me dis que je ne dois pas être la seule à me poser la question. ( D'ailleurs la caméra zoom sur l'alliance de LEE qu'il porte à son doigt puis sur celle de KARA accroché avec son matricule... ) 

GENERIQUE qui soulève dans sa série " d'images teasers" plein de questions ( euh ADAMA père sur le ring?" 

On est 41422 et on cherche toujours la terre.

Sur NEW CAPRICA 17 mois auparavant, 8 avant l'attaque des cylons

Ah... il vient de là le décor que l'on voit depuis tout à l'heure! LEE et DEE ( je m'y ferais jamais à cette association de prénoms. LEE et DEE, j'y peux rien ça va pas ensemble.) se balade ensemble au milieu d'une NEW CAPRICA en pleine évolution. On apprend que DEE est mutée sur le PEGASUS et on a le droit à une accolade très... fraternel. ( et limite niannian...) pendant que derrière une KARA THRACE aux cheveux longs et un SAMMY en treillis débarquent un flyer à la main annonçant une cérémonie présidée par GAIUS BALTAR le soir même. 

Bon je sais qu'il est beau de comparer mais y a quand même plus de décontraction chez les ANDERS/THRACE que chez les deux autres pingouins. 

Changement de personnages... LAURA arrive dans une superbe robe rouge et vient s'asseoir à côté d'un BILL qui joue avec du sable. ( bon en fait c'est pas vraiment du sable comme le fait remarqué un amiral à l'air un peu désapointé). Echange courtois et légèrement flirtant ( ah bein si!) avant de rebasculer sur les mêmes personnages mais...

...A l'époque actuelle, près du ring... 

LAURA est venue ( sans y être invitée) regarder les combats. BILL lui explique que c'est une tradition à bord des navire qui permet aux gens d'évacuer leur frustration. ( Et tu m'étonnes que depuis quelques temps ça fleurit derrière tous les couloirs ce genre de ressentit). Peu importe le grade, sur le ring chacun est sur le même pied.

Petit focus sur le combat où un "inconnu au bataillon" se fait démolir, pendant que LEE qui se fait masser par DEE regarde KARA qui est en train de bander ses mains. 

HOT DOG est appelé à venir combattre.

Laura demande à ADAMA si, il participe. La réponse est non, mais il regrette parce qu'il en aurait besoin! 

HOT DOG défie STARBUCK. Elle rigole et grimpe sur le ring sans la moindre inquiétude. Par contre il doit y avoir un truc quasi surnaturel car la voilà à son tour projetée sur New Caprica, le bras de SAMMY autour de ses épaules pendant que LEE blessé et furieux les dépasse. Deuxième fois que l'on voit cette scène sans savoir le pourquoi du comment c'est frustrant. Pleine de rage elle réduit HOT DOG à néant avant de se perdre dans les yeux de LEE

Sur NEW CAPRICA

GAIUS fait son discours d'investiture et d'inauguration de leur nouvelle ville ( en sachant comment ça va finir j'ai presqu'envie de lui jeter sa pelle de sable pour lui oter son sourire) Les applaudissement claquent ( bein oui eux ils savent pas... même si Bill à pas l'air super heureux), la fête démarre et SAUL, SAMMY, ELEN et KARA se pintent joyeusement...

Un bref retour sur SAUL arbitrant les combats nous montrent que l'on est dans ses souvenirs et on repart avec lui s'assoire à une table au soleil pour une déclaration d'amour à sa femme... ça tord presque le ventre son expression quand il revient à la réalité.

Temps réel/Salle de combat

KARA s'entraîne avec SHARON tout en échangeant en décalé des regards avec LEE ( d'ailleurs SHARON est pas dupe face à la hargne de sa copine; ça se voit à son sourire blasée) pendant que les souvenirs nous montrent nos deux " handicapés des sentiments" sur New Caprica se regardant aussi à la dérobée. 

Flash Back sur NEW CAPRICA 

Felix redevenu civil est tout fier de travailler pour BALTAR. Si ADAMA le défend LAURA le trouve ennuyant, une fois débarrassé de l'indésirable, elle explique à l'AMIRAL où elle va construire sa maison.

Temps réel/Salle de combat

Un des hommes de Chief lui avoue qu'il n'a pas fini de préparer les vaisseau pour assister au combat. Ce dernier l'autorise à rester et sous le questionnement de l'amiral lui dit que c'est pas grave, qu'ils feront ça plus tard

Flash Back bureau de l'amiral

Chief demande l'autorisation pour lui et CALLY de pouvoir quitter la fleet pour vivre sur New Caprica, ce que lui refuse ADAMA car il est encore en service.

Temps réel/Salle de combat

Le duel précédent s'achève, l'Amiral monte sur le ring et demande à CHIEF de le rejoindre pour se battre. Si CALLY semble inquiète son mari du tout. Pour lui cela tient plus de la blague, mais à peine le sifflet retentit il qu'il se prend un coup qui le met à terre. 

Flash Back sur NEW CAPRICA 

CHIEF explique la situation à CALLY qui le rassure... ils seront quand même heureux sur le Battlestar.

Temps réel/Salle de combat

CHIEF se relève avec difficulté, l'Amiral serre les mâchoires, Kara jubile et Lee l'observe à la dérobée ( étrange comme les regards furtifs sont beaucoup plus doux) 

Flash Back New Caprica pendant la fête

Et voilà nos héros en pleine danse Irlandaise, ça s'observe, ça se dévore des yeux, ça boit ... et toujours cette scène du regard en opposition. LEE observe KARA et SAMMY rire, KARA observe LEE et DEE ( je dirai plus rien sur cette double sonorité mais j'en pense pas moins) s'amuser... 

Temps réel/Salle de combat

Lee détourne son regard de KARA à regret. Laura elle garde le sien fixe sur Bill.

Flash Back New Caprica pendant la fête

Ca continue de danser la gigue pendant qu'allongés sur le sol ADAMA et LAURA discutent de la situation actuelle. Doit on continuer à se poser des questions ou juste profiter de ce répit?

Temps réel/Salle de combat

l'Amiral invective CHIEF à se battre comme un soldat. La tension monte, Laura s'inquiète, Kara elle joue les pompoms girls en chef et en profite au passage pour égratigner LEE qui se retient de pas lui sauter à la gorge ( oublié le petit regard tendre de 10 minutes avant) pendant que DEE subit. 

Flash Back New Caprica pendant la fête.

Kara est assise toute seule, les autres ont cessé de danser, DEE est partie faire ses bagages ( quelle inconsciente!) et SAMMY dort à même le sol ( pfff  le côté viande saoule ça casse presque (important ce presque!) le mythe) et voilà LEE qui vient tel un sauveur ramener à boire. Miss Thrace jette son verre vide par terre ( faut pas s'étonner après que NEw Caprica est finie par ressembler à un bidon ville géant!) et les voilà tous les deux à rire bêtement pour éviter de se sentir mal à l'aise parce que comme ils le disent si bien " Il ne restent plus qu'eux". 

Temps réel/Salle de combat

Encore un peu paumée dans ses souvenirs KARA sourit pendant que l'Amiral encaisse (mal) les coups mais refuse de renoncer même sur les conseils de COTTLE. LAURA joue les aides soignante et les coachs en même temps.  CHIEF monte en pression.

Flash Back sur NEW CAPRICA 

Au lendemain de la fête Adama revient sur sa décision et les autorise lui et CALLY à quitter la fleet. Sous leur sourire on sent une fois de plus ce côté famille. 

Temps réel/Salle de combat

Les coups pleuvent, ADAMA s'écroule sous les yeux inquiets de LEE et KARA. CHIEF arrête et l'aide à se relever. A bout de souffle l'AMIRAL explique sa raison à lui d'être là. Un combat est un combat. Un ennemi ne doit pas être pris à la légère. C'est parce qu'il n'a pas été assez ferme et a laissé son affection parler que les cylons ont repris le dessus. Jamais aucun soldat n'aurait du quitter la fleet. Le silence tombe ( il est putain de fort pour les discours) et alors qu'il sort du ring chancelant CHIEF rapelle ses troupes à l'ordre pour préparer les vipers et SAUL au grand desespoir de KARA sonne la fin des combats. 

Mais KARA ne serait pas KARA si elle connaissait les limites. Elle provoque LEE jusqu'à ce qu'il la frappe et consente à monter sur le ring. Apparemment ils en ont des choses à régler ces deux là! 

Et c'est parti... lui se concentre, esquive... elle attaque provoque. DEE revient et regarde ça d'un mauvais oeil. 

Flash Back sur NEW CAPRICA  soir de la fête.

LEE et KARA se promènent dans les bois ( pendant que les cylons n'y sont pas... si les cylons y étaient ils les flingueraient... pardon je ferme cette parenthèse chantante!). Elle lui montre l'emplacement choisi pour y construire sa petite maisonnette. On apprend qu'elle a décidé de renoncer à être pilote ( einh quoi? c'est quoi ce bordel?!) vu que la guerre est finie... 

Mini pause sur une phrase de mamzelle: War is over So's all the good stuff. Déjà il y a un sous entendu qui est tellement énorme qu'il n'est plus sous entendu mais surtout on remarque que comme au début de la saison 2, KARA souligne que être au coeur du combat pour elle ce n'est pas une mauvaise chose, loin de là. Etre soldat en temps de guerre fait partie d'elle. 

Temps réel/Salle de combat

Les coups pleuvent de tous les côtés... c'est plus violent que tout ce qu'on a vu jusqu'à présent.

Flash Back sur NEW CAPRICA  soir de la fête.

De retour dans la maison virtuelle de KARA. LEE prêche le faux pour savoir le vrai en l'appelant KARA ANDERS. KARA nie. Elle ne va pas se marier ( euhhh?!). Il continue d'avancer dans ses questions, on la sent presque inquiète de la suite et il assène le coup final:Veut elle vraiment finir sa vie ainsi?

 Temps réel/Salle de combat

Pas de répit pour la rancoeur, ça continue d'enchaîner coups de pieds et coups de poings. SAMMY débarque ( bein punaise pas trop tôt) et papote avec DEE beaucoup plus lucide que lui. Certes ça ressemble à de la haine à l'état brut... ou au contraire à tout le contraire. Sur le ring ça se défie du regard et on les sent repartir au même endroit dans leur souvenir. 

Flash Back sur NEW CAPRICA  soir de la fête.

Ok c'est bien mignon les phrases à triple sens mais au bout d'un moment agir c'est pas mal aussi. APPOLO ( oui là je trouve que son statut de DIEU GREC lui va bien) s'approche en douceur et embrasse presque avec timidité Mademoiselle que l'on voit quasi rougir dans le noir ( ah l'amouuuur je vous jure ça vous transforme le caractère.) Et comme y a pas non plus trop de temps à perdre les voilà qui couchent ensemble à même le sol. Rien à voir avec toutes les scènes du type vu jusque là. C'est tout doux, tout tendre. 

Sauf que ... maintenant on fait quoi?

Et là encore leur réaction diverge. Lui il sait où il va, elle doute. Mais LEE ne recule devant rien pour lui faire comprendre. Même pas à lui faire une déclaration d'amour, debout tout nu en hurlant: Ah l'alcool et ses vertues désinhibitrices ! (perso je songe à faire un procès au cadreur mais bon...). Sous l'instance de LEE notre forte tête redevenue petite fille finie par se lever pour déclarer elle aussi sa flamme à haute voix. Ca en serait presque drôle si dans ses yeux à lui il n'y avait pas autant d'amour et dans les siens autant de peur panique. 


Temps réel/Salle de combat. 

LEE est en train de la mettre à terre. On la voit songer à abandonner avat un super revirement de situation qui le fait tomber à même le sol ( ah ce coup de pied jeté..)

NEW CAPRICA lendemain matin

Notre CAG se réveille tout seul et une fois rhabillé ( mais toujours avec un sourire niais sur le visage) tombe sur son père qui lui annonce THE NEWS of THE DAY : KARA a épousé SAMMY ce matin. Si devant mon poste je pousse un "quoi?" énorme ( m'attendais pas à ce que ça arrive là de suite...) lui a l'air de s'être pris un vaisseau cylon dans le ventre ( et là je comprendrais jamais l'étonnement de l'AMIRAL face à la réaction de son fils... il est aveugle ou quoi?!) 

Et enfin on comprend la scène qui passe en boucle depuis le début. SAMMY et KARA rejoint par un LEE titubant. 


Temps réel/Salle de combat. 

Ca devient du grand n'importe quoi. Ce n'est plus de la boxe ni même un combat à la loyal. Ca frappe, ça pousse, c'est de de la rancoeur crystalisé. Elle essaye juste de se protéger. 

NEW CAPRICA lendemain matin

KARA se réveille, l'air totalement flippée...

Temps réel/Salle de combat. 

Elle essaie de reprendre un peu le dessus mais les coups n'atteignent que rarement leur cible.

NEW CAPRICA

Image de LEE marchant vers eux. SAMMY me fait presque mal à être aussi heureux. pendant qu'il explique que c'est KARA qui est venue le chercher pour un mariage improvisé. Elle essaie de garder les yeux secs et sa détermination : oui l'idée est bien d'elle ( punaise cette fille fonctionne à l'envers). LEE félicite SAMMY dans un " bonne chance tu vas en avoir besoin" acide et file vers les escaliers du PEGASUS où l'attend DEE qu'il embrasse avec rage... 

Entre temps on nous intercale une image de combat d'un LEE qui presque deux ans après continue de pas comprendre (disons que moi non plus à dire vrai... ou peut être un peu mais bon) 

Temps réel/Salle de combat. 

les coups perdent en puissance, les corps se rapprochent ( DEE aussi d'ailleurs alors que SAMMY est en peu plus en retrait) et hop on replonge dans les  moments clés de leur histoire à tous les deux ( et moi je suis un peu guimauve parce que je fonds direct) entrecoupés de combat. Ils ont l'air à bout de force tous les deux et puis à force de vouloir faire du corps à corps ils se retrouvent dans les bras l'un de l'autre. Bouée de sauvetage. et au  passage on se rémémore ce premier baiser volé... ( good to see you too captain'!) 

SAMMY renonce et s'en va ( j'ai beau trouvé ça très beau ce qui se passe sur le ring il me fend le coeur) DEE regarde sa vie partir en lambeau ( Allez j'avoue j'ai mal aussi pour elle) 

Et c'est KARA qui craque la première avec un I miss you qui retourne le ventre mais qui trouve écho chez LEE... le sourire revient pour la première fois depuis longtemps sur le visage de KARA.

FIN de l'épisode 309 en version courte

Apollo: Previously o­n Battlestar Galactica...

Galactica: Adama's Quarters

Tigh: I feel like I'm abandoning my post.
Adama: Time to pack it in, Saul. You know it. More than half the crew's down o­n New Caprica already. We're not really doing too much up here anymore. Good luck.

Galactica CIC

Dualla: Oh, my Gods. It's a Cylon fleet. They found us.

Galactica CIC

Adama: There's o­nly way that this mission ends, and that's with the successful rescue of our people off of New Caprica.

Galactica: Adama's Quarters

Adama: You brought 'em home, Saul.
Tigh: Not all of them.

Galactica: Officers' Bunks

Apollo: What about us?
Starbuck: There is no us. All right? There is nothing here. Do you get that? Nothing!

Galactica: Officers' Bunks

Starbuck: Lee, when are you gonna get yourself a girl?
Apollo: I'm doing fine, thank you.
Starbuck: You're not still frakkin' Dualla, are you?

Pegasus: Adama-Dualla Quarters

Apollo: I am proud to serve with you, Lieutenant. And to call you my wife.

Galactica: Corridor

Starbuck: I'm in a different place now. I just want to hurt someone, and it might as well be you.

TEASER

Galactica: Deck

(Bright lights and a bell ringing: it's a boxing match. The fighters are revealed as Apollo and Helo. Flash: Apollo wakes up, naked, o­n New Caprica. He is alone. Back to the match; Helo and Lee circle each other. Then: dancing with Starbuck o­n New Caprica. Back to the match. Kissing Dualla o­n the wing of a Raptor, down o­n New Caprica. Back to the match.)


Galactica: Officers' Bunks

(Starbuck and Anders have just had sex.)

Starbuck: That was exactly what I needed.
(She stands up and immediately starts getting dressed.)
Anders: Glad to be of service.

(Sharon cheers Helo o­n at the match.)

Starbuck: Damn it.
Anders, with her shirt: Looking for this?
Starbuck: Ahem. Yeah.
Anders, holding the shirt back: Kara, I want you back. I want our marriage back. I want a real marriage.
Starbuck: And what if I'm just not ready for that?
Anders, giving up the shirt: I don't know. Then I guess you'll never be. Maybe because I'm not what you really want after all.
Starbuck pauses, then grabs her dog tags: I'm late for the dance. [She tosses his boots inside.] Don't forget your boots o­n the way out, Sammy.

Galactica: The Match

(Starbuck watches the fight and sadly remembers waking up with Apollo, o­n New Caprica, then heads downstairs to the ring.)

Kat: Get that right up, Lee!
(The bell rings again.)
Starbuck: If it isn't the fighting Agathons, huh?
Sharon, working o­n Helo: Starbuck, late to the party as usual.
Starbuck: At least I got here in time to watch you kick the CAG's ass.
Kat: Lee, you got him. You just got to keep your right up.
Helo: He's a tough little frakker, I'll give him that. He's springing like he's got it in for me.
Sharon: Stay off the ropes.
Helo: All right.
Kat, with Lee: Stick and move. Just stay off the ropes. All right, you got him.
(Sharon and Starbuck watch the next round. Cottle watches the fight, rapt. Dualla and Adama approach.)
Starbuck: Well, look at that. A couple months ago you would've had to roll him into this ring.
Sharon: Well, not anymore. You know, with a cooler head, he might have half a chance.
(Kat and the crowd urge Lee and Helo o­n. Lee flashes to a moment o­n Main Street, his uniform disheveled, seeing Sam and Kara holding hands, and pushing past them. Tigh counts him out.)
Starbuck, urging him back up: Come o­n.
(Cottle judges him too hurt to continue, and calls the match for Helo. Apollo fights it but eventually leaves the ring.)
Tigh: Fisher! Fisher, you're up!
(Off to the side, Starbuck approaches Apollo and is ignored.)
Starbuck: Good fight. Bit off a little more than you can chew, huh? Oh, come o­n, Lee. Don't be that way. Stick around. The night's young.
Apollo: Well, I guess then you'll just have to enjoy it without me.
Starbuck: Pulling your tags out so soon?
Apollo: I'm done, Kara.
(She drops her dog tags into the box. Dualla watches them.)
Starbuck: I'm not.
Apollo: Now who's biting off more than they can chew, Captain?
Starbuck: Not me from where I'm standing, Major.
(He finally drops his dog tags in, then pushes past Starbuck.)
Apollo: Excuse me.
(Starbuck watches him as he walks away, and clears her throat.)

CREDITS
41,422 souls in the Fleet

ACT I

New Caprica: Main Street

(17 months ago, or 8 months before the Occupation. Raptors carrying things down to the surface.)

Dualla: I can't believe the progress they've made. You should've seen it a month ago.
Apollo: Well, I'd still rather sleep in a warm bunk every night then muck around in this muck.
Dualla: Bunk's gonna be plenty warm tonight. He said yes.
Apollo: He approved the transfer?
Starbuck approaches with Anders: You two just don't know how to keep a secret, do you? So what, are you guys here to see Baltar put a shovel in the ground?
Anders: "Join the celebration as we break ground for a better tomorrow."
Starbuck: Aw, it's such a load of crap.
Dualla: There's an open bar.
Starbuck: Really? See, now why didn't you say so? Lee, you gotta let your better half do the talking for you, she gets right to the point. [Starbuck grabs Dualla and heads for the ceremony.] Let's go find us a better tomorrow! Excuse us.

New Caprica: Elsewhere, near the dancefloor

Roslin: Didn't expect to find you playing in the sand.
Adama: It's not sand. It's alluvial deposits. This used to be the river mouth.
Roslin: And you just had to take off your shoes and play in the alluvial deposits. How romantic.
Adama: That's a nice color o­n you.
Roslin: Thank you.
Adama: It's good to see you, Laura.
Roslin, patting his shoulder: You too, Bill.

Galactica: Ringside

Roslin: There you are.
Adama: Hey. How are you?
Roslin: My father was an avid fight fan. I adored my father, so I love a good fight. [Dualla works o­n Lee while Starbuck wraps her hands.] I heard about your so-called dance. Accidentally, I might add.
Adama: Don't take it personal. This is sort of a private tradition.
Roslin: Tradition?
Adama: There's a lot of frustration aboard warships. Arguments become grudges, then end up being feuds. This allows them to let off some steam out in the open so everybody can participate. Rank doesn't matter. As long as you throw your tags in the box, everyone's fair game.
(The current match ends.)
Tigh: Next up is Hotdog! Hotdog, get your butt up here and pick a partner.
Roslin: Did you throw your tags in there?
Adama, laughing: No. No. I wish. All the frustrations that I have...
Tigh: who's your partner, Hotdog?
Hotdog: Starbuck.
(The crowd cheers. Helo grins at Starbuck and Kat shouts her name. She shrugs and steps into the ring.)
Starbuck: You gotta be kidding me.
(Helo gets her ready and the bell rings again. They fight. She remembers seeing Lee o­n Main Street. She remembers him pushing past them, and how she almost cried. In the ring, she finally drops Hotdog. Lee and Kara stare at each other.)

ACT II

New Caprica: Groundbreaking Celebration

(Baltar breaks ground o­n the settlement to the sound of applause and cheers; Jammer and Duck are there.)

Baltar: Thank you. Let this day be remembered as the day we broke ground for our new tomorrow.

(Later, at the makeshift bar.)

Anders: But no, it gets better.
Tigh: Okay?
Anders: 'Cause then they come back to the locker room with a set of handcuffs and two straws!

(Tigh and Anders laugh, he catches Ellen's eye. Flash to Tigh in the ring, refereeing, and then to sitting alone with Ellen.)
Tigh: Did I ever tell you how glad I am I married you?
Ellen: Not o­nce.
Tigh: Oh. Well, then I'll save it for a special occasion.
Ellen: Come here.
(They kiss. Flash to the fight, and then Anders and Kara at the bar o­n New Caprica.)
Anders: Hey, honey.
Starbuck: Hey, baby. Hi.
(They laugh and kiss; Lee watches them.

New Caprica: Near the dancefloor.)


Gaeta: we'll have the infrastructure to deal with any unforeseen -- excuse me for just o­ne moment. The finance minister just came by, and I should really...
Adama: go ahead.
(Gaeta runs off; Adama and Roslin chuckle.)
Roslin: Oh, my Gods. I didn't think he'd ever leave.
Adama, pulling out their joint: He's a good kid.
Roslin: Hmm. Indeed.
Adama: You say this stuff grows around here?
Roslin: Mm-hmm. In the mountains north of here there's this little stream that comes down into this lake the water is so clear it's like looking through glass. I'm thinking of building a cabin.
Adama, finishing the joint: That's good.
Roslin: Mmm, it is good.

Galactica: The Match

Roslin: That's a beautiful combination!
Grisky, a deck hand: what I miss?
Chief: Grisky, you done that bird already?
Grisky: No, the gyro's giving me trouble. Come o­n, Chief, I'm the o­nly o­ne over there.
Chief: Frak it, get yourself a drink.
Adama: Ship down, Chief.
Chief: Yeah, we'll get it tomorrow. I'm figuring I'll give 'em a little R&R.

Galactica: Adama's Quarters

(18 months ago.)

Adama, pouring Chief a drink: Congratulations. I may be jumping the gun, but... Heh! The first boy born o­n Galactica.
Chief: That's the thing I want to talk to you about, sir. Um, Cally doesn't want him born here. And neither do I. Not if he has a chance to grow up breathing fresh air.
Adama: What are you saying?
Chief, taking the drink: Thank you. Well, we both would like to request to be relieved of duty and settle o­n New Caprica.
Adama: No, no way. You're both here for the duration.

Galactica: The Match

(The next fight ends. Adama hands Roslin his glasses.)

Roslin: What?
Adama: Can you hold these? Thank you.
(The crowd quiets down as Adama gets up in the ring.)
Adama: Chief. Get your fat, lazy ass up here.
(The crowd cheers. Helo wraps Adama's hands as Tigh watches.)
Adama: Make 'em tight.
Helo: Yes, sir.
In the other corner, Chief reassures Cally: He's an old man, it's fine. He's not serious, anyways.
Tigh, to Adama: Sure about this? It's your funeral.
(The crowd cheers as Chief kisses Cally and climbs into the ring. Adama drops Chief almost immediately. Everybody is shocked.)
Adama: Get up, Chief. We're just getting started.

ACT III

New Caprica: Main Street

Chief: You know, I was thinking it's probably better to have the baby o­n Galactica anyways. You know, there's, uh, sickbay, doctors, medicine.
Cally: Yeah. No, it'll be better. We'll be happier.
Chief, kissing her: Yeah.

Galactica: The Match

Starbuck: Come o­n, Admiral!
(Flash: dancing with Dualla and Anders, Lee and Kara. Flash: Ellen and Tigh kissing. The bar o­n New Caprica.)
Starbuck: Hey, honey.
Anders: Hey, baby. Hi.
(They laugh and kiss. Lee watches, catching her eye.)

Galactica: The Match.

(Roslin stares, and flashes to herself and Adama snuggling behind the dancefloor o­n New Caprica.)

Roslin: Is this really it, Bill? Is this how we're gonna spend all the rest of our days? Hmm?
(Lee and Kara dancing with Dualla and the rest of the settlement.)
Roslin: Maybe we should just enjoy this.
Adama: I am.
Roslin: No, no, I mean enjoy being here o­n this planet as long as it lasts. I mean, maybe the Cylons come back, maybe they don't, but for now, right now... We've got a break.
Adama: I've got people that want to get off the ship, move down here.
Roslin: Can't say as I blame them. I mean, what are you gonna do?

Galactica: The Match

Adama, to Chief o­n the floor: This how you fight your enemies, Chief? This how you fight for your life? No excuses. Show me you're a soldier. Get up!
(He rises and finally hits back. Adama doubles over.)
Chief: Is that what you want? Is that what you want, Admiral?
(It was a bluff, he stands and pounds Chief. Everybody cheers.)
Starbuck: Nice, Admiral! The old man's got chops. He knows when to make his moves, when to hold back. I wish I could say the same for his son.
(Dualla and Lee stare at Starbuck, grossed out. The fight continues.)
Starbuck: Come o­n!

New Caprica: Near the dancefloor

Apollo, with liquor: I bring offerings.
Starbuck: Just in time. I was runnin' o­n bingo fuel.
Apollo: Wow, look at that. You literally drank Anders under the table.
Starbuck: Where's Dee?
Apollo: Oh, she, uh, packed it in. To go pack.
Starbuck, chuckling: Guess it's just you and me then.
Apollo: Yep. It's just you and me.

Galactica: The Match

(Chief finally gets the drop o­n Adama.)

Apollo: Come o­n, dad!
Cottle: That's bad. That's enough already. You should quit.
Adama: Just stop the blood.
Roslin: Coagulant for the swelling and bleeding -- come o­n. You insist o­n doing this. You want to do this. You're crazy, right? [He spits crazy amounts of blood.] You want to do this?
Adama: Yeah.
Roslin: All right. Keep your guard up. He's coming in wild. Get him with a left hook. You wanna win?
Adama: I'm not gonna win.
Kelly (?), working o­n Chief: Watch his jab. His jab's killin' you, all right...

New Caprica: The Next Morning

Adama, approaching with Roslin: Chief, good morning. Morning, Cally.
Chief: Admiral.
Adama: I've been thinking about, uh, what you said. A Battlestar's no place to raise a family. So I'm gonna miss you, Chief. I wanna wish you good luck.
Chief: Thank you, sir.
Adama: My best to both of you.
Cally: You mean it? Really? Thank you.
Adama: I want you guys to have at least a dozen.
Cally, laughing: We'll see about that.
(She kisses his cheek. Chief and Cally are unbelievably happy and sweet.)

Galactica: The Match

(Cottle and Roslin watch as Chief destroys Adama. He finally drops, covered in blood, and Starbuck hangs her head. Everybody wigs out. Tigh stares down at him, and Chief helps Adama to stand. Adama stands with his harms o­n Chief's shoulders, covered in blood.)

Adama, breathing hard: When you stand o­n this deck, you be ready to fight, or you dishonor the reason why we're here. Now remember this: When you fight a man, he's not your friend. Same goes when you lead men. I forgot that o­nce. I let you get too close. All of you. I dropped my guard. I gave some of you breaks, let some of you go, before the fight was really over. I let this crew and this family disband. And we paid the price in lives. That can't happen again.
(He climbs out of the ring.)
Chief: Grogosky. You're with me. Let's get that bird back o­n the line.
Adama: Madam President.
Roslin, taking his arm and walking out with him: Admiral.
Tigh: All right, this dance is over. Get your booze and your dog tags and let's get out of here.
Starbuck: So what, you're just gonna call it?
Tigh: Not enough excitement for o­ne night for you, Captain?
Starbuck, as Apollo's leaving: Hey. Hey! Where the frak do you think you're going?
Apollo: It's over, Kara.
Starbuck: So what? You have the guts to try and frak another man's woman but not to fight o­ne? [She gets up in his face.] I wonder if Dee knew what she was getting. Think she would have settled for sloppy seconds?
(Apollo punches her in the face.)
Starbuck: Truth stings, don't it?
Apollo: You want a fight, Captain. You got it.

ACT III

Galactica: The Match

(Shouting, cheering. Starbuck laughs at Apollo, hitting him over and over. Dualla enters and immediately sees what's going o­n.)

Starbuck: Come o­n. You afraid to hit me? Or maybe you can't.

New Caprica: Away from the Groundbreaking

Starbuck, pointing at a clearing: Check it out. It's a great place for a house.
Apollo: So you're really gonna give up flying.
Starbuck: Ah, flying's gonna suck now anyway. Lots of training, endless CAPs. The war's over. [She looks at him meaningfully.] So's all the good stuff.
(Flash to the match. He finally starts hitting back; back to that night.)
Apollo: Gimme a tour of the future life of Kara Anders.
Starbuck: I'm not getting married.
Apollo: Well, then -- then what's the point, Kara? I mean, you love him, right?
Starbuck: Where are we going with this, Lee?
Apollo: Well, now, that's the question, isn't it-- where are we going? I mean, what if this-- this is it? The rest of your life, Kara. Is this how you want to spend it? Is this who you want to spend it with?

Galactica: The Match

Anders, entering: What's going o­n?
Dualla: What's it look like?
Anders: Looks like they're trying to kill each other.
Dualla: That's o­ne perspective.

New Caprica: That Night

(Kara and Lee kiss and make love.)

Starbuck, laughing: Well, that makes things more complicated.
Apollo: Yeah.
Starbuck: What are we gonna do?
Apollo: What are we gonna do? We accept it. Tomorrow, I tell Dualla, you tell Sam.
Starbuck: Just like that?
Apollo: Just like that.
Starbuck: Whispering: I don't know.
Apollo: Yeah, we tell them how we feel. We shout it to the skies.
Starbuck, laughing: Yeah, right. Mm-hmm.
Apollo: Well, you... You don't think I will?
Starbuck: Mm-mm.
Apollo, laughing: Wait. [She giggles as he stands.] My name is Lee Adama, and I love Kara Thrace!
Starbuck: Calm down!
Apollo: Well, it's not like anybody'll hear. We're in your cabin in the forest, right?
Starbuck, giggling: Ah.
Apollo: I love Kara Thrace! And I don't care who frakking knows!
Starbuck, as they both laugh: Oh, you're crazy. Get down.
Apollo: Well, come o­n. I'm not gonna stop until you get up and do it too.
Starbuck: I can't.
Apollo, giggling: I'm gonna-- Okay, here we go again. Lee Adama...
Starbuck: Okay, shh! [She stands, shivering.] Okay. Ka -- [Her breath catches.] Kara Thrace loves Lee Adama!
(She squeaks, they kiss.)

New Caprica: The Match

(Lee drops her.)

Helo: Get up! Starbuck get up, you can do this.
(She kicks Lee's feet out from under him with a mighty roundhouse, then gives him another roundhouse to the face. Flash to that morning; Apollo wakes up alone and gets dressed.)

New Caprica: Main Street


Apollo: Morning, Admiral.
Adama: You look like you had a good time.
Apollo: Yeah, it was some party.
Adama: Yeah, well, it's been a hell of a morning too. You missed all the excitement.
Apollo: There's problems upstairs?
Adama: No. No, good things. Kara got married. Believe that?
Apollo: What?
Adama: Yep, 'bout an hour ago. Found herself a priest, went down by the river and got married.
(Lee chokes.)
Adama: You okay?
(They spot Anders and Kara coming down the street.)
Adama: Can you believe that? [He chuckles.] Well, she deserves it, man. We all deserve to be happy. I also gave her permission to muster out along with Tyrol and Cally, a few of the others, so it'll be up to us to make sure there's no mass exodus.
(Shell-shocked, Lee approaches them. They're happy. Flash to the fight; he gets up again. She lands several punches and so does he. Flash to Kara waking up o­n his chest, realizing she has to marry Anders. Flash to the fight. Lee approaches Sam and Kara, and she looks at him.)
Anders: Hey, man. Did you hear the news? we're hitched. We got married. Can you believe it?
Apollo: No. No, I can't believe it.
Anders: Yeah. No, it was crazy. She comes down, and she wakes me up. She pops the question, she drags me down to the priest, and, bang, like that, we're married.
Apollo: So it was your idea.
Starbuck, apologetically: Yeah. It was my idea.
Anders: Do you guys... Do you guys want a minute to, uh, you know, talk?
Apollo, shaking his hand: Congratulations, Sam.
Anders: Yeah.
Apollo: And good luck. [Pushing past her.] You're gonna need it.
(The match. Flash: Lee kisses Dualla o­n the wing of the Raptor in the sun.)

Galactica: The Match

(The hits come slower and slower.)

Kat: Watch that pretty face!
(Lee remembers Kara's dress o­n Colonial Day, the night they took shots after Scar killed that nugget. Flash to her bleeding, dukes up. They're both unsteady. Lee remembers her in the mini, and her kissing Anders in front of him. The hits they land aren't very strong. Lee and Kara gradually fall into each others' arms in the middle of the ring, covered in blood. Remembers the kiss. The crowd disperses, Dualla and Anders watch, Lee and Kara stop moving.)
Anders, leaving: I'm outta here.
(Dualla shakes her head. Lee and Kara embrace.)
Starbuck: I missed you.
Apollo, thickly: I missed you too. I missed you too.

Kikavu ?

Au total, 24 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

Malice825 
26.11.2019 vers 21h

stephane25 
04.02.2018 vers 11h

DGreyMan 
25.02.2017 vers 20h

madi300 
28.10.2016 vers 22h

RonanBart 
05.10.2016 vers 14h

jcf66 
18.09.2016 vers 21h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 3 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

ephyse 
marshmalow 
Nuriko 
Activité récente
Actualités
La série en lice dans le sondage de Janvier 2024 sur Star Trek !

La série en lice dans le sondage de Janvier 2024 sur Star Trek !
La nouvelle année a débarqué sur la citadelle et le quartier consacré à l'univers Star Trek a lancé...

Are you alive ?

Are you alive ?
Première phrase entendue dans le pilot de la série, la voici au centre du sondage que je vous...

Dean Stockwell : l'interprète de John Cavil nous a quitté

Dean Stockwell : l'interprète de John Cavil nous a quitté
C'est avec tristesse que nous apprenons le décès de l'acteur Dean Stockwell à l'âge de 85 ans. Il...

Animation sur Doctor Who HW : Bienvenue à bord du Tardis

Animation sur Doctor Who HW : Bienvenue à bord du Tardis
Un nouvel interprète va bientôt prendre la main de la console du Tardis: un nouvel équipage va se...

Un reboot en vu pour Battlestar Galactica

Un reboot en vu pour Battlestar Galactica
Le Galactica renaît de ses cendres. Alors que la guerre entre les différentes plateformes de vidéos...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

Locksley, 25.03.2024 à 20:10

Pas beaucoup de promo... Et si vous en profitiez pour commenter les news ou pour faire vivre les topics ? Bonne soirée sur la citadelle !

choup37, 26.03.2024 à 10:09

La bande-annonce de la nouvelle saison de Doctor Who est sortie! Nouvelle saison, nouveau docteur, nouvelle compagne, venez les découvrir

Sas1608, Avant-hier à 18:25

Pour les 20 ans de la série, le quartier de Desperate Housewives change de design ! Venez voir ça !

mnoandco, Hier à 19:49

Nouveau design sur Discovery of Witches, n'hésitez pas un faire un p'tit détour même sans connaître la série.

Sas1608, Aujourd'hui à 07:38

Nouveau design saison 20 sur le quartier de Grey's Anatomy. Venez donner vos avis . Bonne journée !

Viens chatter !